Disclaimer

DISCLAIMER

Ini merupakan blog peribadi rashidsalim.com, segala penulisan, kenyataan yang dicatatkan di sini adalah hakmilik penulis blog dan tidak mewakili orang lain, institusi atau organisasi yang bersangkut secara langsung kecuali sekiranya dinyatakan sedemikian. Segala pandangan, pendapat atau kenyataan adalah tidak berniat buruk terhadap agama, etnik, organisasi, syarikat atau pun kepada perseorangan.

Segala maklumat di dalam blog ini adalah untuk simpanan persendirian sahaja. Penulis blog juga tidak bertanggungjawab di atas kesilapan atau kekurangan maklumat dari sebarang link di dalam blog ini.

Ulasan / Komen
Penulis juga tidak bertanggungjawab di atas sebarang komen yang berunsur perkauman dan sebagainya tetapi segala komen yang negatif akan dinyahhapuskan dengan kadar segera (sekiranya ada).

Muat turun gambar
Pembaca adalah tidak dibenarkan sekali-kali untuk memuat turun gambar peribadi saya melainkan mendapat pengesahan terlebih dahulu.

Kandungan
Segala kandungan penulisan berbentuk cerita atau karya milik penulis adalah dilarang sama sekali untuk disalin atau disimpan ke dalam apa jua bentuk atau dikongsikan ke mana-mana laman sesawang tanpa keizinan daripada penulis.

Polisi di dalam disclaimer ini akan diubah atau ditambah bilamana ada keperluan.

(Menulis dan mengulas dengan akal yang waras dan bijaksana)

Kongsi
Pembaca dibenarkan untuk mengongsikan bahan bacaan yang terdapat di dalam blog ini melalui butang share yang disediakan sama ada melalui Facebook, Twiter dan sebagainya. Pautan link sahaja dipersetujui.

Komen
Pemilik blog berhak untuk memadam atau tidak menerbitkan mana-mana komen yang dikemukakan kepada blog ini tanpa notis untuk:

1. Komen yang disifatkan sebagai Spam/Iklan atau mencurigakan
2. Komen yang tidak senonoh/lucah/menghina/menggunakan kata-kata kesat
3. Komen yang dianggap menyinggung atau menyentuh sensitiviti mana-mana pihak (misalnya yang berunsur perkauman/politik)

Sila hubungi penulis di admin@rashidsalim.com, atau di talian 017-9193204 untuk pertanyaan.

PERINGATAN
Setiap penulisan dan komen adalah termaktub dalam Akta Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia 1998. Akta ini merupakan undang-undang siber yang digubal di Malaysia pada 15 Oktober 1998, dan mendapat perkenan Yang di-Pertuan Agong pada 23 September 1998. Ia mula berkuatkuasa pada 1 April 1999.

Seseorang yang melanggar atau melakukan kesalahan akan disabitkan boleh didenda tidak melebihi RM50,000 atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi satu tahun atau kedua-duanya dan juga boleh didenda selanjutnya RM1,000 bagi setiap hari atau sebahagian daripada sehari kesalahan diteruskan selepas pensabitan.
Komen adalah tanggungjawab anda. Sebarang komen yang ditinggalkan tertakluk pada Akta 588 SKMM. Komenlah dengan berhemah serta ilmiah, dan lakukan dengan niat yang murni.

Kirim Komen